Herkes Ferrari kazasını konuşuyor... Aracın bedelini kim ödeyecek? Tamirci Hakan Yılmaz açıkladı

Ağu 19, 2025 - 10:12
Herkes Ferrari kazasını konuşuyor... Aracın bedelini kim ödeyecek? Tamirci Hakan Yılmaz açıkladı
Herkes Ferrari kazasını konuşuyor...

İstanbul'da meydana gelen kaza sosyal medyaya düştü. Test için aracı kullanan usta Hakan Yılmaz kontrolden çıkan araçla kaza yaptı. 2012 model Ferrari 458 Italia marka aracın önü kullanılmaz hale geldi.

İstanbul'da boyasız göçük tamiri gören 2012 model Ferrari 458 Italia model otomobil Büyükçekmece'de tek taraflı kazaya karıştı.Değeri yaklaşık 15 milyon lira civarında olan otomobilin ön kısmı hasar aldı.TAMİRHANE SAHİBİ HAKAN YILMAZ: 15 MİLYON LİRAYI SAHİPLERİNE NAKİT ÖDEYECEĞİMİstanbul'da hasar onarım merkezi sahibi olan ve sosyal medyada da 100 bin civarında takipçisi olan Hakan Yılmaz, müşterisini mağdur etmeyeceğini, aracı kendisinin satın alacağını ve 15 milyon lirayı aracın sahibine ödeyeceğini söyledi.Lüks araçların tamir-bakım, onarımlarıyla ilgilenen Hakan Yılmaz, 34 CLK 39 plakalı Ferrari 458 Italia aracın 2012 model olduğunu, öncesinde de şase ve podyelerinde hasarlarının bulunduğunu, bundan dolayı kaza anında hasarının büyük olduğunu açıkladı.
"RÜZGAR TESTİ YAPARKEN KAZA OLUŞTU"Kazanın meydana geliş şeklini anlatan Yılmaz, medyada bilgi kirliliği olduğunu söyledi. Haberlerde belirtildiği gibi aracın ters dönmediğini, köprü ayağına çaptığı için hasar aldığını söyleyen Yılmaz, E-5 karayolunda hız sınırları dahilinde aracı kullandığını, camlarında çerçeve olmadığı için rüzgar aldığını ve müşterinin bu rüzgarın kesilmesini istediği için araçla teste çıktığını, 70-80 kilometre hızlarda aracın kontrolden çıktığını ve kazanın gerçekleştiğini söyledi.Yılmaz'ın kendisinde herhangi bir yaralanma söz konusu olmadığını, tamirhanesinin kazalara karşı sigortalı olduğunu, işinin başında ve çalışmaya devam ettiğini belirtti.
TAMİRHANELERİN YÜZDE 95'İ SİGORTASIZİstanbul Sigorta Acenteleri Derneği Başkanı Turusan Bağcı meydana gelen kazaya ilişkin NTV.com.tr'nin sorularını yanıtladı.Bağcı, tamirhanelerin trafik sigortası gibi yapmak zorunda oldukları poliçelerin bulunduğunu ama yüzde 95'nin sigorta yaptırmadığını açıkladı.Bağcı, tamirhanenin sigortası varsa aracın hasarının karşılanması için ilk olarak bu sigortanın devreye gireceğini söyledi. Ancak bu sigortaların limitlerinin genelde düşük tutulması nedeniyle aracın kaskosu varsa kalan kısmının kaskodan tahsilatının yapılabileceğini, kaskosu yoksa aracın sahibinin tamirciye dava açması gerektiğini belirtti.Eğer kaskosu varsa, kasko karşıladığı hasar tutarını daha sonrasında tamirciden rücu yoluyla alacağını da belirten Bağcı, tamirhane sigortalarının 25-40 kilometre mesafeye kadar yapılacak testleri karşıladığını belitti.
"OTOPARKLARIN DA SİGORTA YAPMASI GEREKİYOR"Otoparkların da sigortalanması ve oluşacak hasarlara karşı kendilerini güvence altına alması gerektiğini belirten Bağcı, tamirhane sigortası limitlerinin genelde düşük tutulduğunu da sözlerine ekledi. İstendiği takdirde limitlerin yükseltilebildiğine değinen Bağcı, belediyelerin ruhsat vermeden önce bu tarz gerekli poliçeleri de şartlar arasına alması gerektiğini ifade etti.